اخبار بین المللی
شماره: 9197
1393/06/24 - 08:15
استفاده از تست کایمرای اریتروئید برای مونیتور کردن پیوند مغز استخوان به بیماران مبتلا به کم خونی داسی شکل

محققین خبر از در دسترس بودن یک تست کایمرای اریتروئید برای مونیتور کردن کایمراهای رده اریتروئید در بیماران مبتلا به کم خونی داسی شکل بعد از پیوند مغز استخوان آلوژنیک داده اند.

به گزارش بنیان به نقل ازnews-medical.net،  این تست به پزشکان اجازه می دهد که به طور مستقیم میزان موفقیت پیوند در این بیماران را بسنجند و به پزشکان اطلاعاتی را برای ارائه خدمات بیشتر ارائه می دهد.

بیماری کم خونی داسی شکل یک اختلال آتوزومی مغلوب شدید است که به دلیل جهش در ژن هموگلوبین اتفاق افتاده است. در بیماران مبتلا به کم خونی داسی شکل با علایم بالینی شدید، پیوند مغز استخوان آلوژنیک می تواند برای جایگزینی سلول های خونی و درمان بیماری آن ها مورد استفاده قرار گیرد. در بیماران کم خونی داسی شکل، چندین مطالعه نشان داده است که سنجش های کایمرای استاندارد اغلب منعکس کننده کایمرا در رده های اریتروئید نیستند. از آن جایی که سلول های قرمز DNA ندارند، کایمرای اریتروئید می تواند به وسیله رونوشت های HbA و HbS تولید شده از ژن هموگلوبین و بیان شده در پیش ساز های سلول های قرمز مونیتور شود. مونیتور کردن صحیح و موثر برای درمان بعد از پیوند و برای مدیریت معالج بیمار امری حیاتی است.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved